Drążek do podciągania

Co to jest drążek do podciągania?

3 mins read

Czym jest drążek do podciągania?

Drążek do podciągania (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Urzadzenia-do-cwiczen_Drazki-do-podciagania-1041.html) jest jednym z najstarszych i fundamentalnych przyrządów do ćwiczeń. Duża zaletą tego przyrządu jest jego prosta budowa. Jest to sprzęt, który zajmuje mało miejsca przez co nadaje się do użytku nawet w ciasnych mieszkaniach. W wielu przypadkach jest od rozkładany lub demontowalny, więc rozłożenie lub jego schowanie to kwestia maksymalnie paru minut.

Pracę jakich mięśni angażuje drążek?

Drążek do podciągania jest bardzo uniwersalny, ponieważ przy jego pomocy można trenować niemal każdy mięsień w naszym ciele. Przykładowo, wykonując najprostsze podciągnięcie oprócz odczuwalnej pracy rąk, również pracują mięśnie pleców oraz wiele mięśni stabilizujących nasze ciało takich jak mięsień prosty brzucha, mięsień skośny brzucha, mięśnie przedramienia i wiele innych .Prostota konstrukcji drążka do podciągania pozwala na kombinacje w ułożeniu ciała osoby trenującej co pozwoli na dawanie organizmowi różnych bodźców do wzrostu siły i mięśni. Trenując na drążku znacznie możemy poprawić swój chwyt oraz siłę nadgarstków. Oprócz stawianej zwykle na pierwszym miejscu siły, na drążku świetnie rozwiniesz swoją równowagę oraz koordynację.

Jakie inne ćwiczenia można wykonać na drążku?

Oprócz najbardziej znanego ćwiczenia jakim jest podciąganie na drążku można wykonać masę innych ćwiczeń zarówno siłowych jak i gimnastycznych. Na drążku równie dobrze odnajdą się osoby początkujące jak i zaawansowane. Osoba nie mająca na tyle siły by wykonać pełne podciągnięcie na początek może wykonywać zwis na drążku w celi wzmocnieniu swojego chwytu i przygotowania się do trudniejszych ćwiczeń. Osoby bardziej wyćwiczone na pewno nie będą się nudziły, mogą wykonać takie ćwiczenia jak:

  • podciąganie zmieniając szerokość rozstawi dłoni,
  • pompki na drążku,
  • wymyk i odmyk znany z lekcji w-fu,
  • wznosy nóg angażujące mięśnie brzucha.

Wariacji i kombinacji ćwiczeń jest bardzo dużo, ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Drążek nadaje się do użytku przez osoby zaczynające swoją przygodę ze sportem. Manipulowanie położeniem naszych rąk i reszty ciała da nam inne bodźce dzięki czemu nasze ciało po treningu na drążku będzie mogło się rozwijać co wiąże się z poprawą funkcjonalności naszej sylwetki jak i jej wyglądu.

Jak zamontować drążek?

Montaż drążka do podciągania zależy od tego jaki typ mocowania wybraliśmy. Jeśli wybraliśmy drążek do zamontowania we framudze drzwi to jedyne co musimy zrobić to rozszerzyć drążek do tego stopnia, aż odpowiednio mocno będzie parł o framugę. Możemy również wybrać drążek z mocowaniem do sufitu lub ściany. Będzie to na pewno solidniejszy wariant, jednak nie będzie w takim wypadku możliwości demontażu.