Drążek do podciągania

Drążek do podciągania – przyjaciel każego kulturysty

3 mins read

Powiedzenie o szerokich plecach to nie tylko zawoalowane określenie osoby posiadającej odpowiednie znajomości. Przede wszystkim stanowi ono największą bolączkę wielu trenujących na siłowni. Bowiem odpowiednia sylwetka, sławetne V, to nie tylko kwestia wąskiej talii. Znaczącą większość stanowią tutaj właśnie plecy. Wielu domorosłych kulturystów zapewne bagatelizuje tę część garnituru mięśniowego, przecież na dyskotekach jej nie widać. Doświadczeni trenujący wiedzą jednak ile zależy od harmonijnego ukształtowania pleców. Nie ma zaś nic lepszego dla ich trenowania niż drążek do podciągania.

Znaczenie treningu pleców

Plecy stanowią jedną z największych, zaraz po nogach, partii garnituru mięśniowego. Nie należy się temu dziwić, to właśnie im człowiek zawdzięcza wyprostowaną postawę. Osłabione plecy mogą doprowadzać nawet do zwyrodnień kręgosłupa, silne są zaś synonimem potęgi tkwiącej w ciele. Nie bez przyczyny wiele osób właśnie ich szerokością mierzy osiągi w sportach siłowych. Plecy grają ważną rolę podczas dźwigania, stabilizują również całe ciało przy wysiłku. Można w skrócie powiedzieć, że to właśnie z nich oraz nóg człowiek czerpie siłę podczas pracy. Dlatego tak ważne jest zadbanie o ich prawidłowy rozwój. Na myśl od razu przychodzi katowanie się martwym ciągiem. Tak, to jedno z najlepszych ćwiczeń wielostawowych, jakie zna kulturystyka. Niemniej, prócz sztangi warto chwycić drążek do podciągania. Ten niepozorny sprzęt daje efekty w wyglądzie i sile na poziomie, o którym nie śniło się dyletantom.

Drążek do podciągania – jedno ćwiczenia na wiele sposobów


Na drążku można się podciągać. To oczywiste, tak przecież brzmi jego nazwa. Niemniej to niepozorne ćwiczenie można wykonywać na wiele sposobów, każde inaczej oddziałujące na plecy. Szeroki chwyt angażuje najbardziej pożądane mięśnie, dlatego stosuje się go najczęściej. Wąski chwyt ma zaś świetny wpływ na bicepsy. Wymusza bowiem ich pracę przy obciążeniu wagą całego ciała. Drążek do podciągania ma czasami kilka dodatkowych uchwytów, pozwalających na atak mięśni pod innymi kątami. Można więc robić to chwytem neutralnym, a nawet niezwykle wąsko. W połączeniu z możliwością nachwytu lub podchwytu daje to ogromne możliwości dla ćwiczącego. Ważne jest bowiem aby mięśnie stymulować różnorodnie. Plecy składają się z dużej ich ilości i każdy wymaga nieco innego podejścia. Drążek do podciągania, wbrew pozornej prostocie, umożliwia taki trening. Być może dlatego nawet Spartanie przygotowywali nim swoich słynnych hoplitów do walki.