Drążek do podciągania

Jakie są zalety podciągania na drążku?

3 mins read

Współczesnym ludziom trudno jest znaleźć wolny czas, aby pójść na siłownię lub do klubu fitness. A każdy chce być zawsze w świetnej formie i mieć piękną postawę. Najbardziej dostępnym, prostym, skutecznym i niedrogim elementem wyposażenia fitness, dzięki któremu można rozwiązać wszystkie te problemy jest drążek ścienny. Pomoże Ci utrzymać Twoje ciało w świetnej formie każdego dnia i stanie się najbardziej niezbędnym atrybutem Twojej domowej siłowni.

Jak wygląda drążek do podciągania

Metalowy drążek ścienny ma absolutnie nieskomplikowany design, którego głównym elementem jest MarboSport – drążek do podciągania z szerokim uchwytem dla rąk, zakrzywiony na krawędziach. Listwa pokryta jest wysokiej jakości farbą proszkową, która jest bardzo przyczepna i pozostaje na powierzchni nawet przy częstym używaniu fotela ściennego. Ponadto jest bardzo trwała i nie widać na niej żadnych pęknięć, odprysków czy zarysowań. Wytłaczana struktura takiej farby pozwala na wykonywanie najtrudniejszych ćwiczeń na krześle ściennym bez obawy, że poprzeczka wyślizgnie się z rąk. Drążek wyposażony jest w plastikowe nakładki wokół krawędzi, dzięki czemu nie kaleczy rąk. Z łatwością utrzyma osobę o wadze do 120 kg.

Co można wynieść z zajęć

Regularne ćwiczenia na drążku ściennym pozwalają w krótkim czasie rozwinąć i wzmocnić mięśnie ramion, obręczy barkowej, pleców i klatki piersiowej. Stosując różne rodzaje uchwytów podczas ćwiczeń, można pracować nad konkretnymi grupami mięśni, tworząc idealną sylwetkę w domu. Na przykład ćwiczenia na ławeczce, takie jak podciąganie się, są dobre dla mięśni brzucha i ramion. Podciąganie powinno być wykonywane równomiernie, bez szarpania, a ramiona powinny mocno trzymać drążek. Ponadto, takie ćwiczenia na drążku ściennym doskonale wpływają na kręgosłup.

Drążek na wyprostowaną postawę

Regularne podciąganie się na poprzeczce pomaga w osiągnięciu prostej postawy, zapobiegając skrzywieniu kręgosłupa, które jest bardzo częste u osób w podeszłym wieku. Dla nastolatków podciąganie się na drążku daje szansę na zwiększenie wzrostu. Możesz po prostu wisieć na drążku każdego dnia. Kilka minut takiego codziennego ćwiczenia rano i wieczorem będzie zarówno przyjemne, jak i pożyteczne. Wykonując je, możesz ćwiczyć mięśnie pleców, skręcając biodra w prawo i w lewo, lub pracować nad mięśniami brzucha, od czasu do czasu podnosząc nogi do góry.

Za pomocą podciągnięć, w zależności od szerokości chwytu, układania rąk na drążku, ćwiczy się mięśnie górnej części pleców lub bicepsa i ramienia. W klasycznej wersji podciągania, bez użycia akcesoriów pomocniczych, nie zawsze da się wyczuć ćwiczone mięśnie. Jeśli użyjesz gumy, koncentracja na docelowych mięśniach będzie znacznie lepsza.